"Zò grôôs as een puut" op de pupillen van Flakkee

Mooie prestaties van de pupillen van AV Flakkee tijdens de Athletic Champs wedstrijd op zaterdag 28 mei bij atletiekvereniging de Wielingen in Oostburg: een 1e en 2e plaats voor resp. de A en de BC pupillen van AV Flakkee. Daar kunnen we trots op zijn!

In het Zeeuws en het Gronings is een puut een kikker, of dat in het Flakkees ook zo is weet ik niet. En als je grôôs bent dan ben je trots. Na de wedstrijd van 28 mei bij De Wielingen in Oostburg waren de pupillen van Flakkee die daar hadden meegedaan trots, evenals de ouders, opa’s en oma’s die mee waren gekomen. Om van de trainers maar niet te spreken, die waren echt “Zò grôôs as een puut” al lieten ze dat niet zo merken. En waarom was dat dan allemaal? Het team A-pupillen van Flakkee was in haar groep 1e geworden, op hun diploma staat het in een groot dik cijfer: 1e plaats. Het team BC-pupillen van Flakkee was ook trots want zij werden in hun groep 2e. Ook een mooie prestatie.

Goed, Flakkee vormde in beide gevallen een combinatie met Delta Sport, dat was vorige wedstrijd ook al zo want al doen wij inmiddels aardig mee in de pupillencompetitie, we hebben (nog) niet genoeg atleetjes om zelf volwaardig teams te maken.

O, ja, nog even de namen van de kanjers die het in Oostburg zo goed deden: Alexandra, Laura, Lars, Bram, Luuk bij de A-pupillen; Daphne, Sophie, Justin en Zedie bij de B-pupillen.

Op zaterdag 11 juni is de volgende wedstrijd op ons eigen sportpark.